Proč zvolit právě skládací kolo BROMPTON?
1) Má to malá kola, člověk se našlape … měli jsme „ESKU“, strašně se na tom člověk nadřel a skládat se to taky pořádně nedalo …
a) malá kola nemají vliv na to, jak se člověk u šlapání nadře, je to otázka zpřevodování a to je u Bromptonů vyřešeno geniálně – 6-ti rychlostní kolo má cca 300% převodový rozsah, tedy si poradí bez problému i s velkými kopci.
b) Valivý odpor úzkých kol, která se u Bromptonu hustí až na 6,5 baru je daleko menší než u horských kol, tedy platí, že Brompton je na silnici rychlejší než horské kolo.
2) Je to jenom skládačka a stojí to tolik?
a) Konstrukce skládačky je výrobně výrazně složitější než u klasického kola. Kloubové mechanizmy a čepy rámu jsou daleko náchylnější k opotřebení a mají omezenější nosnost než pevný rám, proto laciné skládačky nemají dlouhou životnost. Ručně vyráběný Bromton má velmi tuhý rám s klouby s prakticky neomezenou životností. Záruka na rám je 5 let.
b) Většina kol prodávaných u nás je vyráběna na linkách na Taiwanu atd .. kola Brompton jsou vyráběna ručně přímo v Londýně. Rámy jsou ručně letované mosazí.
c) Utratit za horské kolo 30 000,- Kč a více je u nás naprosto běžné, přitom horské kolo většinou člověk využívá pouze příležitostně ke sportovně – rekreačnímu vyžití. Naopak kolo Brompton je stavěno na každodenní využití, tedy i roční nájez uživatelem je daleko vyšší než u horských kol, tedy se investice několikanásobně vrátí.
3) Vždyť je to stejný jako skládačka za zlomek ceny!
a) U skládačky pro pravidelné použití a skládání hraje hlavní roli jednoduchost složení, kompaktnost složeného balíčku a každý centimetr navíc. Brompton složíte za 10 VTEŘIN, tedy vpodstatě jste schopni dojet na zastávce tramvaj, kolo složit a ještě nastoupit. Velikost složeného kola BROMPTON je 56 x 58 x 26 cm a splňuje předepsané rozměry pro příruční zavazadlo do vlaku. Je to díky tomu, že se skládá na třetiny. Naprostá většina skládacích kol se skládá pouze napůl, tedy rozměr složeného kola je vždy podstatně větší a provozní kostrukce rámu kratší. Běžná skládací kola nižší kategorie mají běžně ve složeném stavu rozměry cca 90 x 65 x 40 cm i více…
b) Brompton má několik konfigurací a vyhovuje každému uživateli. Lze volit výšku řídítek (S, M, H) počet převodů atd… Výhodou skládání na třetiny je i daleko delší rám, který vyhoví i extrémně dlouhým jezdcům.
c) Brompton má díky vysoké tuhosti rámu vynikající jízdní vlastnosti. Tuhost je dána použitím ocelové trubky hlavního rámu a trojúhelníkové konstrukce zadní stavby. Pro komfort jízdy lze volit dvě varianty pružení zadní stavby – opět u skládaček zcela nadstandardní možnost.
4) Tolik peněz na to aby mi to někdo ukradl?
a) Omyl, kolo nikde nenecháváte a nezamykáte tedy ani nehrozí, aby vám jej někdo odcizil. Při rychlosti složení 10 vteřin a váze kolem 11 kg kolo berete vždy a všude s sebou! I do šatny divadla :) Sedátko kola, za které se balíček při přenášení drží je přesně v těžišti. Kolo je krásně kompaktní a jednoduše se přenáší jako zavazadlo. Tedy bez problému lze vzít do kanceláře, na poštu, do banky, do vlaku či autobusu.
5) Proč a k čemu je skládací kolo?
a) Skládací kolo řeší zejména přesuny v momentě, kdy na kole nejedete. Například na dovolenou, na chatu atd – lze vzít pohodlně do kufru automobilu, do vlaku či autobusu atd … tedy sportovně rekreační vyžití … k tomuto účelu mohou posloužit i levnější skládací kola.
b) Hlavním využitím a přínosem skládacích kol BROMPTON je jejich geniální unevrzálnost a flexibilita v jakémkoliv momentě a primárně jsou navrženy ke každodenním přesunům ve městěch, ke kombinaci s MHD, s metrem, vlakem … Kolo zkrátka zmizí v momentě kdy jej nepotřebujete a naopak je po ruce, kdykoliv si vzpomenete. Využití je nekonečně a řeší například i vrtochy počasí – ráno je sluníčko a večer prší. Pokud pojedu do práce na klasickém kole nezbyde mi než cestou domů promoknout nebo kolo nechat v práci atd ... což komplikuje život. Naopak skládací kolo umožňuje, abychom ho vzali do MHD či do automobilu atd …
6) Čím se BROMPTON liší od konkurence?
a) Mechanické zajištění kola ve složeném stavu. Kolo drží pohromadě zasunutá sedlovka, kolo se tedy nemůže svévolně při manipulaci rozložit, což je nemoc většiny skládaček, které drží pohromadě pouze magnety…
b) Rychlostí a jednoduchostí složení (okolo 10 vteřin).
c) Snadná manipulace ve složeném stavu – kompaktní řešení s úchopem v těžišti a minimálním rozměrem ve složeném stavu. Rozměr 56 x 58 x 26 cm.
d) Uložení špinavých částí (řetěz) uvnitř složeného balíčku – nehrozí zašpinění
e) Velmi praktické příslušenství – zejména řada typů předních brašen či obalů na složené kolo. Brašny se ke kolu upínají rychloupínákem. Držák brašny je upevněn na rámu, nikoliv na řídítkách, tedy i velký náklad neovlivňuje komfort řízení.
f) Možnost doplnění kola pojezdovými kolečky „EAZY WHEELS“ – řeší přenášení složeného kola na delší vzdálennost. Skožené kolo lze pohodlně za vytažené sedlo vézt s sebou na nádraží, v nákupním centru atd. V obchodě v kombinaci s přední brašnou lze použít jako nákupní vozík!
g) Skvělá tuhost a jízdní vlastnosti – kolo lze použít i na celodenní výlety v cykloturistickém tempu. Řada cestovatelů využívá kola Brompton při svém cestování a kombinuje jízdu na kole s přepravou vlaky, letadlem atd …
h) Kola se vyrábí ručně ve Velké Británii, každé má svůj rodný list. Kvalita kol a jejich životnost je velmi vysoká. V Anglii často potkáte i 30 let stará plně funkční kola BROMPTON.
i) Kolo lze v plné výbavě s blatníky a zástěrkami pohodlně používat i pro jízdu ve společenském oděvu bez rizika ušpinění. V Anglii je to naprosto běžný dopravní prostředek i manažerů …
j) Kola se vyrábí v několika verzích a jako jedna z mála vyhohovují i velmi vzrostlým jezdcům.
k) Kolo Brompton získalo řadu prestižních ocenění za design (cena prince Phillipa). Získalo i cenu královny Alžběty za přínos v udržitelné dopravě.
l) Kolo Brompton je prostě každodenním partnerem a životní radostí. Jako bonus si na něm mlůžete užít Mistrovství světa či Mistrovství ČR Brompton, projet si evropská města nebo prostě jen vozit dítko do školky …